Kom med och teckna på stan!

Urban Sketchers Växjö!
Vi ses 25/10 kl 14.00 vid domkyrkan. Vi kan vara både inne i kyrkan och ute om vädret tillåter men som det ser ut nu kommer det inte att bli så bra.

Det här blir sista gången i år som jag initierar en träff. Jag kommer igen till våren. /Mona

Kom med oss ut på stan och teckna. Tag med skissblock och en penna du gillar.  Vi tecknar i ungefär en timme. Sen tittar vi tillsammans på vad vi har gjort innan vi skiljs. Ingen avgift.

Du behöver inte vara någon van tecknare. Var och en arbetar utefter sina förutsättningar. Man ska inte jämföra sig men gärna stjäla en god idé. Man måste våga prova. En ny penna, ett nytt perspektiv. Går det åt skogen, så är det ok! Inget är fel. Det är så man lär sig.

Urban sketching är del av en global rörelse som uppmuntrar oss att teckna det vi ser i vår närmiljö. Det handlar absolut inte om att sitta hemma och måla efter foton utan om att ge sig ut och teckna på plats. Som urban sketcher förskönar du inte det du ser utan du är sann mot ditt motiv – en sorts dokumentation av din samtid.

I Eskilstuna finns en aktiv grupp som lägger upp sina bilder på Facebook. Sök på UrbanSketcher Eskilstuna. Och de har också lagt några filmer på YouTube. Se ”relaterat” till höger.